דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארנק סלולרי 

מאת    [ 14/12/2010 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 3240 פעמים ]

 

רבים מהמומחים בתחום הסלולארי והבנקאות מנבאים כי שנת 2011 תהיה שנת הפריצה של טכנולוגית ה NFC
אשר מאפשרת להפוך את הטלפון הסלולארי לאמצעי תשלום כגון כרטיס אשראי. 
 

NFC (Near Field Communication), הינה טכנולוגיה המאפשרת קריאה של נתונים מתוך שבב או אלמנט אחר בטלפון לצורך ביצוע תשלום,
באמצעות תקשורת אלחוטית במרחק של עד10 סנטימטרים.
השבב מאפשר לטלפון לקרוא מידע ובמקביל לתקשר עם קופות רושמות ומכשירי סליקת אשראי כדי להעביר מידע על אמצעי התשלום. 

מדוע ה NFC קרוב יותר מתמיד?
בעולם אנו מבחינים במגמת התפשטות הולכת ומתרחבת של תשלום באמצעות טלפון סלולארי.
ב 2009 מעל 81 מליון משתמשים רשומים ביצעו תשלומים באמצעות הסלולאר.
מתוכם 34 מליון באסיה ו 30 מליון באירופה. ביפן וקוריאה – מעל 85% ממשתמשי דור 3 ומעלה משתמשים בטלפון כאמצעי לחיוב.
בסין לבד צפויים לעשות שימוש בטלפון הסלולארי כאמצעי תשלום כ 108 מליון איש עד סוף 2010.

החברות הסלולאריות כמו גם ארגונים פיננסיים ובנקאיים רואים בטלפון הסלולארי את אמצעי התשלום העתידי שישחרר אותנו מצורת התשלום המסורתית, קרי כרטיס מגנטי.
כך לדוגמא הצהירה קהינה ואן-דייק, סמנכלי"ת בכירה במסטרקארד: " שוק התשלומים האלקטרוניים ובמיוחד שוק התשלומים באמצעות הסלולאר צומח וימשיך לצמוח בקצבים גבוהים ביותר" 

גם חברות הסלולאר מזהות את הפוטנציאל והערך המוסף הגבוה הטמון בהפיכתו של מכשיר הטלפון לאמצעי תשלום.
Apple, Google, NOKIA כבר ממהרות להציג את הדור הבא של הטלפונים שיתמוך באופן גורף בטכנולוגיית ה NFC,
ארגון חדש בשם ISIS מיסודן של שלוש חברות הסלולאר הגדולות בארה"ב עלה לאוויר בימים אלו ומטרתו העיקרית היא לפתח רשת מסחרית גלובאלית המושתתת על תשלום באמצעות הטלפון.
השותפות הנ"ל כוללת בתוכה את חברת כרטיסי האשראי Discover ו- BarclayCard US.

שלושה גורמים עיקריים מרכיבים את ההצלחה ביצירת מודל עסקי רווחי ל NFC:

1.  היחסים/המודל העסקי בין המפעיל הסלולארי לסולק (חברת כרטיסי האשראי).
במקומות בהם קיים מודל עסקי מניב עבור שני הגופים או שני גופים כאלו נמצאים בבעלות משותפת, הסיכויים להצלחה גדולים.

2.  הטכנולוגיה עליה מושתתת פעילות התשלום.
קיימות מספר טכנולוגיות המאפשרות,  חלקן מצריכות טלפונים ייחודיים, חלקם מתלבשות על תשתית החומרה הקיימת.
ככל שהמודל הטכנולוגי מתבסס על תשתית קיימת הטלפוניה והרכיבים הקיימים ולא על תוספת רכיבים כמו שבבים מיוחדים, או טלפון ייעודי, הסיכוי להצלחה והוספת משתמשים הוא גבוה.

3.  התשתית לקבלת וביצוע התשלום בשטח,
דהיינו נקודות המכירה צריכות להיות מצוידות בקורא ייעודי שיאפשר קריאת פרטי אמצעי התשלום מהטלפון ויעבירו אותם לקופה רושמת או למסוף סליקת כרטיסי אשראי לשם המשך הטיפול.
ככל שתיפרס תשתית רחבה ומגוונת יותר, כך גדלות האפשרויות של הלקוח לממש את האופציה הניתנת לו בתשלום ע"י המכשיר הסלולארי. לדוגמא בארץ,
לוריפון יש תשתית הכוללת עשרות אלפי נקודות מכירה שהינן אופציונאליות לקיום הפעילות.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב